WordPress Marketing
WordPress websites zijn het verlengstuk van je online marketing. Je website is namelijk hét centrale punt waar jij je verkeer naar toe wilt sturen. Gelukkig is WordPress goed geoptimaliseerd om als marketing kanaal in te zetten. WordPress zelf met de vele plugins die je gemakkelijk installeert, is zo gemaakt dat het je marketing zal bevorderen.
Net als het maken van een website met WordPress regel jij je SEO en SEA optimalisatie zonder moeite. Een aantal belangrijke punten in WordPress gerelateerd aan marketing zijn:
- Mobiele vriendelijkheid
- Sitemaps
- Landingspagina’s
- Call to Actions
- SEO
Daag ons uit!
Mobiele vriendelijkheid
Tegenwoordig komen de meeste bezoekers van je website vanaf een mobiele telefoon. Het is daarom belangrijk dat je website goed is geoptimaliseerd voor verschillende schermgroottes en dat je dit goed test. In het verleden waren websites vaak niet goed geoptimaliseerd op kleine schermen. Tegenwoordig gaat dit al een stuk beter, maar er is altijd ruimte voor verbetering. Een website die op alle schermgroottes goed in beeld komt noemen we een responsieve website. Als je website er in slaagt om je content goed in beeld te rengen weet je zeker dat de boodschap goed over komt bij een bezoeker.
Sitemap maken
Wat is een sitemap? Een sitemap is het overzicht van alle pagina’s op je website. De sitemap helpt Google om je website te vinden. De sitemap wordt automatisch aangemaakt door WordPress, maar is nog niet geoptimaliseerd. Zorg er voor dat de sitemap overzichtelijk is en er geen pagina’s in vermeld staan die niet (meer) bestaan. Dit is namelijk slecht voor de SEO score van je website en voorkomt ergernis bij je website bezoekers. Niemand wil namelijk terechtkomen op een pagina die niet bestaat.
Landingspagina’s
Een pagina gericht op een bepaalde doelgroep, waar een bepaalde actie wordt geoptimaliseerd noemen we een landingspagina. Wanneer je een campagne draait in bijvoorbeeld Google Ads is het aan te raden om een specifieke ‘landingspagina’ op te zetten voor het verkeer van deze advertenties. Het doel van de landingspagina kan bijvoorbeeld zijn: aanmeldingen krijgen op een nieuwsbrief. Door de advertenties weet je precies wat voor interesses de personen hebben die op de pagina terechtkomen. Met deze informatie in je achterhoofd kan je de pagina hier zo goed mogelijk op afstemmen. Hoe beter de communicatie slaagt, hoe beter je resultaten zullen uitpakken.
Call to actions
Een Call to Action, letterlijk vertaald roep tot actie is een uiting op de website die de bezoeker aanspoort tot actie. Er gaan nu waarschijnlijk al wat voorbeelden door je hoofd zoals een ‘download nu’ knop of een ‘meld je aan’ hyperlink. Call to Actions komen in alle soorten en maten voor op websites en zijn het meetinstrument van je marketing uitingen. Met tools als Google Analytics analyseer je gemakkelijk hoe vaak een CTA is behaald. Een goede CTA is dus belangrijk voor een goede website.
SEO
Zoekmachines geven het recept van de perfecte optimalisatie niet vrij, maar inmiddels is er veel bekend over het optimaliseren van je website voor zoekmachines.
WordPress marketing bij Social Elephant
Social Elephant heeft alle kennis in huis voor een website met de perfecte samenstelling van mobiele vriendelijkheid, goede landingspagina’s en optimalisatie voor zoekmachines. Ben jij klaar om je website naar een hoger niveau te tillen? Neem dan contact met ons op!